فهرست مطالب
آمار بازدیدکنندگان

شكستن نماز واجب

بسم الله

مسأله 1258: نبايد نماز واجب را از روى اختيار بشكند، ولى براى حفظ مال و جلوگيرى از ضرر مالى يا بدنى، مانعى ندارد.

مسأله 1259: اگر حفظ جان خود يا كسى كه حفظ جان او واجب است و يا حفظ مالى كه نگهدارى آن واجب مىباشد، بدون شكستن نماز ممكن نباشد، بايد نماز را بشكند، امّا شكستن نماز براى مالى كه اهميّت ندارد مكروه است.

مسأله 1260: اگر دروسعت وقت مشغول نماز باشد و طلبكار، طلب خود را از او مطالبه كند، چنانچه بتواند در بين نماز طلب او را بدهد، بايد در همان حال بپردازد و اگر بدون شكستن نماز، دادن طلب او ممكن نباشد، بايد نماز را بشكند و طلب او را بدهد، سپس نماز را بخواند.

مسأله 1261: اگر در بين نماز بفهمد مسجد نجس است، چنانچه وقت تنگ باشد، بايد نماز را تمام كند و اگر وقت وسعت دارد و تطهير مسجد، نماز را به هم نمىزند، بايد در بين نماز تطهير كند و بقيّه نماز را بخواند و اگر نماز را به هم مىزند در صورتى كه بعد از نماز، تطهير مسجد ممكن باشد، شكستن نماز جايز نيست، مگر بودن نجاست در مسجد، موجب هتك مسجد باشد، دراين صورت بايد نماز را بشكند و مسجد را تطهير نمايد، سپس نماز را بخواند.

مسأله 1262: كسى كه بايد نماز را قطع كند، اگر نماز را تمام كند گناه كرده، ولى نماز او صحيح است.

مسأله 1263: اگر پيش از آنكه به اندازه ركوع خم شود، يادش بيايد كه اذان و اقامه را فراموش كرده، چنانچه وقت نماز وسعت دارد، مستحب است براى گفتن آنها نماز را بشكند.


یک نظر بگذارید


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/etrenamaz/public_html/wp-content/themes/izidreams/izidreams/comments.php on line 201