فهرست مطالب
آمار بازدیدکنندگان

اميد نا اميدان (قسمت سوم)

بسم الله الرحمن الرحیم

احسن الخالقین در دل احساس خشنودی می کند که عاقبت پزشکی را پیدا کرده که دوای دردش را می داند.از طرفی مهربانی پزشک را می بیند.
احسن الخالقین تاکنون اینچنین مهربانی را از هیچ کس ندیده است. به خاطر همین به شدت مجذوب این پزشک گشته و در دل بسیار مسرور است.
می خواهد این شادی را ابراز کند. می خواهد به قهار بگوید که قبل از اینکه من پزشکی را یافته باشم سنگ صبوری را پیدا کرده ام که تنها همنشینی اش برایم تسکین است.
بی اختیار احسن الخالقین می گوید:
الحمد لله رب العالمین
با گفتن الحمد لله می گوید:
قهار با تمام وجود تو را می پرستم و به شیوه درمانیت اعتقاد دارم.
(( حمد ترکیبی از مدح و شکر است و یکی از خصوصیتهای انسان این است که در برابر جمال و کمال و زیبایی, ستایش و در برابر نعمتها و احسانها تشکر می کند.))
با گفتن رب العالمین ابراز می کند که نه تنها بیماران گذشته که به تو مراجعه کرده اند همه سالم از این اتاق بیرون رفته اند بلکه من و هر کس که بعد از این خواهد آمد نیز سالم از اینجا بیرون می رود.
قهار به صحبتهای احسن الخالقین گوش می کند.
بعد از اینکه احسن الخالقین می گوید: رب العالمین. قهار می گوید: بیمارم حال که چنین گفتی پس قدری به سخنم گوش کن. رب یعنی مربی, یعنی تربیت کننده, پس اقرار کردی که علاوه بر اینکه پزشکت هستم مربی ات نیز هستم.
از آن جهت مربی هستم که راه درست را به تو نشان می دهم تا با پیمودن آن در کنار عمل به نسخه ات به طور قطع و یقین بهبود یابی.
احسن الخالقین می گوید: جناب پزشک راه درست کدام است؟ مسیری را که باید طی کنم را از هم اکنون می خواهم بدانم.
قهار می گوید: این حق توست که مسیرت را بدانی.
من مربی ام و نشانگر راه, راهی را که به تو نشان خواهم داد راهیست که هم بهبودی می یابی و همه همیشه در کنارم چرا که بیماریت هر آن احتمال دارد که مجددا بروز کند پس باید در کنارم باشی تا اگر دوباره عوارض بیماری نمایان شد سریع درمانت کنم.
احسن الخالقین تا این جمله را می شنود. دست از پا نمی شناسد.چرا که احسن الخالقین نیز به دنبال راهی بود که بتواند همیشه در کنار قهار بماند.
همینکه می فهمد راهی هست که برای همیشه در کنار قهار بماند گوشهایش را تیزتر می کند تا مبادا اشتباه بشنود.
قهار می گوید: احسن الخالقین همانطور که در بدو ورودت مرا با نام الله خطاب کردی (بسم الله الرحمن الرحیم(قسمت دوم)) نام دیگر من الله است. نام من نیز بر روی راه من است. راهی که به تو نشان خواهم داد مسیر هدایت است است.
پس شیوه درمانی قهار و راه پیشنهادی او را تربیت الهی می نامیم.
و مقصود از تربیت الهی مسیر هدایت الهی می باشد که خداوند پس از خلقت هر چیزی آن را به راه کمالش هدایت نموده است.
ربنا الذی اعطی کل شی خلقه ثم هدی

خوب در این قسمت از سریال امید نا امیدان قهار توضیح کوتاهی درباره شیوه درمانی اش و راه پیشنهادی اش به احسن الخالقین داد……….
باید در قسمت های بعدی منتظر شویم تا ببینیم چه رخ خواهد داد.
آیا احسن الخالقین بهبود میابد؟
آیا شیوه درمانی قهار را دنبال خواهد کرد؟
آیا احسن الخالقین پای در مسیر تربیت الهی خواهد گذاشت؟
و …….
ذکر چند نکته:
نکته بسیار ظریفی که در رب العالمین وجود دارد اینست که:
در رب العامبن, عالمین اشاره به همه موجودات است و عالمین به معنای تمام مخلوقات است.تمام مخلوقات.رب العالمین یعنی در همه مخلوقات امکان رشد است. چه انسان و چه حیوان. چه جاندار و چه بی جان و ….
هم انسانها را با راهنمایی انبیاء تربیت می کند.(تربیت تشریعی)
و هم جمادات و نباتات و حیوانات را مثلا یک دانه را تا مرحله خوشه, پیش می برد.(تربیت تکوینی)
پس در اینجا دو نتیجه می گیریم:
1. راهنمایی انبیاء ابزار تربیتی انسانهاست.
2. تربیت تکوینی جبریست.
رب العالمین یعنی: امکان رشد و تربیت در همه موجودات وجود دارد.
رب العالمین یعنی: رابطه خداوند با مخلوقات رابطه دائمی و تنگاتنگ است.
رب العالمین یعنی: همه هستی تحت تربیت خداوند یکتاست.
از کلمه رب پی می بریم که خداوند هم مالک است و هم مدبر. زیرا در معنای رب, صاحب و مدبر بودن نهفته است( له الخلق و الامر تبارک الله رب العالمین) هم آفرینش از اوست و هم اداره آن و او پرورش دهنده همه است.

الحمد لله رب العالمین
بهترین تشکر از خداوند است

بار الها!
پروردگارم!
به ما زبانی گویا و شاکر در مقابل همه نعماتی که به ما دادی را عنایت بفرما.
التماس دعا
یا علی

یک نظر بگذارید


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/etrenamaz/public_html/wp-content/themes/izidreams/izidreams/comments.php on line 201