فهرست مطالب
آمار بازدیدکنندگان

آيا حادثه کربلا اتفاقی بود؟ اگر اتفاقی نبود انگيزه از برپايی آن چه بود؟؟؟

بسم الله الرحمن الرحیم


الهی بحق الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه


حادثه کربلا یک حادثه اتفاقی نبود یعنی اینطور نبود که حسین بن علی ع در مسیر گشت و گذار خود از مدینه به مکه و از مکه به کوفه در کربلا با مشکل روبرو شود و در دام راهزنان گرفتار آید و سپس در دفاع از خود بهمراه اصحاب و فرزندانش به شهادت برسد.


بلکه حرکت حضرت یک حرکت با انگیزه و هدف دار بود بطوری که مولا در وصیت نامه ای که نزد برادرش محمد حنفیه در مدینه می گذارد می فرماید:


انما خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی


خروج من از مدینه یک خروج هدفدار است من با انگیزه فساد ستیزی و ارائه راهکارهای اصلاحی برای امت اسلام از مدینه خارج می شوم.بنابراین حرکت حضرت یک حرکت هدف دار است و حرکت هدفدار همیشه دارای پیام می باشد و این ما هستیم که باید برای حسینی شدن و اثبات حسینی بودن با دریافت پیامهای نهضت عاشورا آنها را به مرحله اجراء بگذاریم.


یعنی: اولا تفکر حسین بن علی ع را احیاء کنیم. ثانیا آن را کاربردی نماییم.


لذا با توجه به این مقدمه به بررسی پیامهای نهضت حسین بن علی ع می پردازیم و برای آنکه بتوانیم پیامهای قابل توجهی را دریافت کنیم بطور اجمالی به آنها اشاره می نماییم.


اولین پیام نهضت عاشورا که سایه انداز همه پیامهای می باشد نماز است.


حضرت در عصر تاسوعا که عمر سعد دستور حمله به خیمه های ابی عبد الله را صادر می کند خطاب به برادرش عباس می فرماید: از آنها امشب را تا صبح برای ما مهلت بگیر تا به راز و نیاز و نماز بپردازیم. سپس می فرماید:


انی احب الصلاه


من نماز را خیلی دوست می دارم. به نماز خیلی علاقه دارم.


حال حسینی کسی است که به نماز علاقه داشته باشد. به ان عشق بورزد نه آنکه صرفا برای آنکه در زمره افراد تارک الصلاه نباشد نماز بخواند.

سپس در ظهر عاشورا در اوج جنگ همینکه وقت نماز می شود در سخت ترین شرایط و در بحرانی ترین وضعیت به نماز می ایستد و نماز می خواند.


و اینگونه به ماندگان و آیندگان پیام می دهد که دیانت حسین و تفکر حسین توجه خاص و توام با عشق و علاقه به نماز است.


بطوری که هیچ چیز نمی تواند مانع اقامه نماز حسین شود گویا حضرت می خواهد بگوید:


دین حسین در نماز حسین است.


روح یک نهضت فساد ستیز و اصلاح طلب در اقامه نماز است و در پایان مهر تایید یک انقلاب الهی و رمز ماندگاری آن به نماز گزار بودن عناصر انقلابی است.


در یادداشت فردا به این دو سوال پاسخ می گوییم:


1. گاهی بعضی به ویژه عده ای از جوانان مطرح می کنند چرا باید نماز بخوانیم مگر این نیست که خدا نیازی به نماز ما ندارد و یا اینکه عبادت بجز خدمت خلق نیست لذا ما بجای نماز کارهای خیر زیادی انجام می دهیم و ….


2. چرا نماز اول وقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ادامه دارد…..

یک پاسخ به “آيا حادثه کربلا اتفاقی بود؟ اگر اتفاقی نبود انگيزه از برپايی آن چه بود؟؟؟”

یک نظر بگذارید


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/etrenamaz/public_html/wp-content/themes/izidreams/izidreams/comments.php on line 201