فهرست مطالب
آمار بازدیدکنندگان

مقامات معنوی در سایه نماز اول وقت

بسم الله الرحمن الرحیم

مرحوم علامه طباطبایی و آیت الله العظمی آقای بهجت ار مرحوم عارف فرزانه آقای قاضی رحمه الله علیه نقل می کردند که ایشان فرمودند: اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد، مرا لعن کند! (و یا فرمودند: به صورت من تف بیاندازد.)
اول وقت سر عظیمی است، (و حافظوا علی الصلوات) خود یک نکته است غیر از (اقیموا الصلوه)! اینکه انسان اهتمام داشته باشد و مقید باشد که نماز را اول وقت بخواند فی حد نفسه آثار زیادی دارد ولو حضور قلب هم نباشد.


در محضر بزرگان ص 99


سفارش مرحوم قاضی به نماز شب؛ استاد علامه می فرمودند چون به نجف اشرف برای تحصیل مشرف شدم، از نقطه نظر قرابت و خویشاوندی و رحیمیت گاهگاهی به محضر مرحوم قاضی شرفیاب می شدم؛ تا یک رو در مدرسه ای ایستاده بودم که مرحوم قاضی از آنجا عبور می کردند، چون به من رسید دست خود را روی شانه من می گذاردند و گفتند:
"ای فرزند! دنیا می خواهی نماز شب بخوان؛ آخرت می خواهی نماز شب بخوان!"
علامه طباطبایی می فرمودند: این سخن آن قدر در من اثر کرد که از آن به بعد تا زمانی که به ایران مراجعت کردم پنج سال تمام در محضر مرحوم قاضی، روز و شب به سر می بردم؛ و آنرا از ادراک فیض ایشان دریغ نمی کردم. و از آن وقتی که به وطن مالوف بازگشتم تا وقت رحلت استاد پیوسته روابط ما برقرار بود و مرحوم قاضی طبق روابط استاد و شاگردی دستوراتی می دادند و مکاتبات از طرفین برقرار بود…


مهر تابان ص26

آخرین سفارش امام صادق ع
در وقت وفات امام صادق ع جریانی رخ داد که وقتی ابو بصیر آمد و به ام حمیده تسلیتی عرض کند، ام حمیده گریست، ابو بصیر که نابینا بود گریست بعد ام حمیده به ابو بصیر گفت:
ابو بصیر نبودی و لحظه آخر امام را ندیدی، جریان عجیبی رخ داد عرض کرد: چه اتفاقی افتاد؟
فرمود: امام در یک حالی فرو رفت که تقریبا حالت غش برایش روی داد.بعد چشمهایش را باز کرد و فرمود: تمام خویشان نزدیک را بگویید، بیایند بالای سر من حاضر شوند.
ما امر امام را اطاعت و همه را دعوت کردیم، وقتی که همه جمع شدند، امام در همان حالات که لحظات آخر عمرش را طی می کرد یک مرتبه چشمش را باز کرد، رو کرد به جمعیت و همین یک جمله را گفت: هرگز شفاعت ما به مردمی که نماز را سبک بشمارند، نخواهد رسید، این را گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.


گفتارهای معنوی/ص64و65

یک نظر بگذارید


Warning: Undefined variable $user_ID in /home/etrenamaz/public_html/wp-content/themes/izidreams/izidreams/comments.php on line 201